Menu

Your Ad Here

Wednesday, September 8, 2010

Ratapan dari Proven




Hari ini x de keje nak dibuat. Memandangkan hari raya dah nak menjelma...so mood untuk bekerja dah down...dak-dak lain pon dah tak nampak kat ofis. Masing-masing sume dah balik awal. Boring lak rasenya. Aku nak pulang awal tak sedap lak. Asyik pulang awal jek. Tapi hari raya tahun ni, sama keadaannya macam sebelum-sebelum ni. Nothing yang spesel. Adik aku tetap beraya di kampung mak mertuanya. Ini kerana bini dia baru jek lepas bersalin. So, kena lah beraya kat sana...aku dengan my mum n dad sahaja beraya di rumah. Tahun nie bajet untuk duit raye mungkin bertambah kot sebab aku baru menyambut anak buah yang pertama, so pakcik dia kena bagi duit raya untuk anak buahnya la.

Rumah belum berkemas lagi. Dinding belum dicatkan lagi. So maybe besok akan ku laksanakan kesemuanya. Ikut mana yang termampu la. Tahun nie maybe my cousin rame yang tak de. Meka beraya di kampung meka masing-masing. Mungkin tak havoc la tahun nie.

Kalo dikira-kirakan untuk raya tahun nie...maybe banyak gak kos perbelanjaan untuk raye, namun kita kena kurangkan kos nye sebab ekonomi dunia tidak stabil. so perlu berjimat cermat jek. Rasulullah s.a.w meminta kita berjimat cermat dan jangan berboros ketika beraya kerana berboros itu amalan syaitan. So wat sekadar yang termampu jek. Janji kita dapat sambut hari raya sudah la.




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails